Advarsel

Dette er mine tanker akkurat nå, ikke mine meninger. Denne bloggen er min sikkerhetsventil, og innholdet er eder, galle og sjelelig oppkast, hårballer fra min psyke som hostes, harkes og kastes opp på internettet sånn at jeg kan få all dritten min UT og slipper å gå å bære på det. Dette er ikke et angrep, det er selvforsvar. Du er advart.

tirsdag 22. juli 2008

Og så tilbake til programmet.

Denne bloggen har til nå for det meste handlet om mitt turbulente følelsesliv. Det er i grunnen derfor jeg har den, men det er andre ting jeg vil gjøre med den også.

Som å klage over hvor jævlig, unødvendig dumme folk er.

Så, det foregår en debatt om NRK-lisensen for tiden. Fjern den, sier folk. Vi får bare inn NRK1, men må betale full lisens. Vi betaler for noe vi ikke får. Tilbudet er for dårlig, det er ikke noen morsomme eller bra programer på NRK. For mye sport. For lite serier. For mye ditt, for lite datt, klage klage klage, se på meg jeg er en ignorant, uvitende tulling som ikke vet hva jeg prater om.

Dette trenger å presiseres: Når du betaler lisensen for NRK, betaler du ikke en pris for et produkt. Du betaler en statlig avgift slik at flertallet kan nyte godt av en statlig finansiert tevekanal.

Altså er det ikke snakk om at du betaler for noe du ikke får når du betaler full lisens selv om du bare får inn NRK1. Det er snakk om at du er en siklende mongo. Lisensen er en statlig avgift! Alle som eier et teveapparat betaler lisensen! Det er ikke NRK-prislappen du betaler, du kjøper ikke NRK!

Satan, at det går an å være så inn i hælvette sandblåst i toppetasjen at man ikke skjønner noe så forpult jævla enkelt som en statlig avgift! Hvor vokste dere opp? Under en stein? En skulle jo tro det. Folk som klager over lisensen er vel de samme folka som synes at scooter-jakker er det ypperste av design, mener at å kjøre frem og tilbake mellom to rundkjøringer er prima tidsfordriv og at hvis musikken ikke dunker og kan blastes ut av en sub-woofer så bagasjeromslokket på bilen dirrer så er det ikke ordentlig musikk. JÆVLA IDIOTER! HÆLVETTES FREMSKRITTSPARTISTEMMENDE APEKATTER! SLUTT Å FORPESTE GENPØLEN MIN MED DET SKITNE, UBRUKELIGE ARVEMATERIALET DERES OG KRYP TILBAKE UNDER DE RÅTNE, MOSEGRODDE STEINRØYSENE MØDRENE DERES PULTE DERE FREM I SÅNN AT JEG SLIPPER Å SE ELLER HØRE DERE, DRITTMENINGENE DERES, SØPPELMUSIKKEN DERES ELLER DE FORPULT MOTBYDELIGE BILENE DERES NOEN SINNE IGJEN!

Innavl. Fy faen.

Seriøst, hvis hun har samme mor som deg er det ikke en god ide å knulle henne.

Men jeg er ikke ferdig.

Så, mens jeg jobbet i barnehage her oppe hadde jeg en kollega som hang i miljøene, kan man si. Ei venninne av henne hadde fått barn med en type som viste seg å ikke være den snille, flotte fyren hun trodde han var. Ei vanlig historie, sier du? Joda, det er det. Bortsett fra at fyren het Killer.

Hvem legger seg ned og skrever med beina for en mongo som kaller seg selv for Killer? Hva faen har du å tjene på det? Ser du frem til å få dumme barn? Synes du det er morsomt med biler som har dyrere anlegg enn selve bilen? Jeg bare spør! På ett eller annet tidspunkt må da alle kunne klare å ta et skritt tilbake og tenke "faen, det her er en jævlig dårlig ide du.."

Men nei. Menneskerasen klarer gang på gang å kvele det lille jeg har av tillit til den. Hver gang jeg tror jeg har funnet tilbake min tiltro til mine medmennesker, så kommer det en eller annen kjøttsopp med et eller annet GENIALT utsagn eller en eller annen PREMIEIDÈ og fullstendig utsletter etthvert håp jeg kunne ha om at arten vår ikke er dømt til å for alltid vasse i sin egen ubrukelighet.

Jeg melder meg ut. Dette er min resignasjon. Jeg ønsker med dette å si opp mitt medlemskap i den menneskelige rase. Jeg vil ikke lenger ha noe mer å gjøre med noen av dere.

2 kommentarer:

Unknown sa...

åååhhh så sint!! ;) Mer gi meg mer hat, gi meg mer ild.. ;)

Anonym sa...

Kjenner deg ikke, men dette innlegget har overbevist meg om at dette er en blog jeg bør følge. Desuten kjenner du folk jeg kjenner og er visselig en bra fyr.