Advarsel

Dette er mine tanker akkurat nå, ikke mine meninger. Denne bloggen er min sikkerhetsventil, og innholdet er eder, galle og sjelelig oppkast, hårballer fra min psyke som hostes, harkes og kastes opp på internettet sånn at jeg kan få all dritten min UT og slipper å gå å bære på det. Dette er ikke et angrep, det er selvforsvar. Du er advart.

søndag 19. oktober 2008

Brick shithouse.

Akkurat nå er jeg mer trett og sliten enn noe annet.
Trett i sjelen.

Bursdagen, bryllupsdagen, kom og gikk. Jeg er 25. Ett år eldre, ett år kortere tid igjen. Halvveis til 50. En tredel av livet mitt, sånn rundt regnet, har passert. 
Jeg innser etterhvert at jeg er deprimert ut over noen normal. Jeg har problemer med å ta inn over meg det fulle omfanget av mitt tap, klarer bare å behandle små porsjoner om gangen. Så jeg sipper. Av og til sipper jeg om dama som forlot meg, av og til sipper jeg over forholdet som virket så bra, av og til sipper jeg over hvordan det skal gå med ungene, av og til er det ensomhet eller sexbehov eller sjalusi jeg sipper over.
Men det stikker dypere enn alt det. Og av og til, i noen få øyeblikk, vasker hele elendigheten inn over meg. Ikke bare alt på en gang, men helheten som er større enn summen av delene.

Shit.

Ingen kommentarer: