Advarsel

Dette er mine tanker akkurat nå, ikke mine meninger. Denne bloggen er min sikkerhetsventil, og innholdet er eder, galle og sjelelig oppkast, hårballer fra min psyke som hostes, harkes og kastes opp på internettet sånn at jeg kan få all dritten min UT og slipper å gå å bære på det. Dette er ikke et angrep, det er selvforsvar. Du er advart.

fredag 24. april 2009

Can you add color inside these lines.

Tall. Tall skremmer meg. Verden er fyllt av tall, og jeg klarer ikke å henge med.

Jeg har enorme pengeproblemer for tiden. Ingen inntektskilde, dagpasient på tulleriet og må kjøpe maten selv, husleie og telefon som må betales (har allerede betalt telefonen dog, og husleia er ikke kommet enda, but still..). Jeg har en nav-søknad om rehab-penger inne, men vi vet jo alle hvordan nav er...

Så her sitter jegf altså, med ubegripelig lite penger og mild panikk.

Og midt oppi alt dette savner jeg kjæresten min.

Fikk vite i dag at ekskona skal flytte sammen med den nye typen sin, og bo med ham og barna. JEg vet ikke hva jeg synes om det. på den ene siden er det ikke så mye jeg kan gjøre med det, og jeg har en enkel leveregel om sånne ting: Hvis du kan forandre det, hvorfor bekymre seg; hvis du ikke kan forandre det, hvorfor bekymre seg? På den andre siden er jeg livredd for å bli erstattet som far. Jeg er livredd for at barna skal knytte seg så mye til denne fyren at de forsvinner litt for meg. Rent intellektuellt vet jeg jo at en far aldri kan erstattes, og at jeg er faren deres uansett hva. Men det er fortsatt ubehagelig, og jeg blir bekymret og redd av det.

Og midt oppi alt dette savner jeg kjæresten min.
Vi skal tilbringe 17. Mai-helga sammen, og jeg gleder meg villt til det. Det går såpass lang tid mellom hver gang vi ser hverandre at jeg akkurat rekker å bli desperat rett før hun kommer.
Men men.
Alt går nok bra til slutt.

Ingen kommentarer: