Advarsel

Dette er mine tanker akkurat nå, ikke mine meninger. Denne bloggen er min sikkerhetsventil, og innholdet er eder, galle og sjelelig oppkast, hårballer fra min psyke som hostes, harkes og kastes opp på internettet sånn at jeg kan få all dritten min UT og slipper å gå å bære på det. Dette er ikke et angrep, det er selvforsvar. Du er advart.

mandag 13. april 2009

Dancing bears of eroticism

Alene i Tromsø, i leiligheten til brodern. Serj Tankian fyller hodet mitt med vakker støy.

Skal ned til Trondheim snart, men jeg har noen dager her sammen med kjæresten min før den tid. Gleder meg voldsomt, det er et tomrom som fylles hver gang jeg ser henne.

Jeg sitter her og ser ut over lysene, uten å egentlig tenke eller føle så mye. Og det er godt, på en underlig, tom måte.

Jeg har tenkt en del på verdens undergang i det siste. Ikke minst på grunn av Trent Reznors geniale album Year Zero, som har en fiktiv dommedag som tema.
Av og til får jeg litt dårlig samvittighet av å ha brakt barn til denne verden. Jeg har lenge operert med en tidsramme for harmageddon på ca. 30 år. Jeg ser ikke for meg at verden kan vare særlig mye lengre. Ett av tre ikke gjensidig utelukkende scenarier kommer innen kort tid til å radikalt endre måten verden fungerer på, og kanskje skape en global revolusjon, et dommedagsscenarie.
Global økonomisk kollaps.
Tredje verdenskrig.
Massive naturkatastrofer.

Hver av disse tre kan forårsake/forsterkes av de to andre.

Verden er i ferd med å gå under. Hvordan har DU tenkt til å tilbringe de siste dagene dine?

2 kommentarer:

Gru sa...

...i manisk latter?

Astrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.