Advarsel

Dette er mine tanker akkurat nå, ikke mine meninger. Denne bloggen er min sikkerhetsventil, og innholdet er eder, galle og sjelelig oppkast, hårballer fra min psyke som hostes, harkes og kastes opp på internettet sånn at jeg kan få all dritten min UT og slipper å gå å bære på det. Dette er ikke et angrep, det er selvforsvar. Du er advart.

lørdag 28. februar 2009

Down under your boots

Ahh. Tom Waits på øret. Et epleduftende lys på skrivebordet. Spill på laptopen. Og om to dager kommer kjæresten min på besøk for å være her i ei uke.

Kan livet bli bedre? Selvsagt. Men drit i det, det er ganske digg å være meg i dag.

Noe som i grunnen er litt sært, og kanskje til og med bekymringsverdig. Siden jeg startet denne bloggen har jeg sutret og klagd over hvor mørk, stygg og jævlig verden er. Og vet du hva? Verden er fremdeles mørk, stygg og jævlig. Jeg bare driter i det akkurat nå.

Antidepressiva er flotte greier. Så lenge jeg tar kosemosepillene mine så slipper jeg å ha det vondt og jævlig hele tiden. Da får jeg faktisk pustet litt, og slappet av og nytt livet. Og røyking. Jeg elsker å røyke.
Ingen skal få overbevist meg om at jeg burde slutte. Jaså, så røyk er usunt sier du? jeg kommer til å dø tidligere sier du? Reis til hælvette. Rett og slett. Meg og røyken min, we go way back. Vi har et gjensidig elskerfordold. Jeg elsker røyken min, røyken min elsker meg. Sådetså.

Ahh. Tom Waits.

Ingen kommentarer: